Monday, September 15, 2008

Tempahan Lembu Korban

TEMPAHAN LEMBU UNTUK KORBAN 2008

Pihak Ladang Olak Lempit sedia untuk menerima tempahan lembu untuk korban 2008 nanti mulai sekarang. Lembu-lembu korban yang ditempah akan dijaga dan diberi makan secukupnya seperti biasa sehinggalah tiba Hari Raya Korban nanti.

Bagaimana tempahan boleh dibuat???
Mudah saja. Apa yang perlu anda lakukan adalah datang melihat dan memilih sendiri lembu diladang kami. Kemudian setelah dipersetujui, pihak pembeli perlu membayar deposit sebanyak 50% kepada pihak kami. 50% peratus lagi perlu dijelaskan sekurang-kurangnya satu (1) minggu sebelum Hari Raya Korban.

Berapa harganya???
Harga yang ditawarkan oleh pihak ladang kami adalah RM2600-RM2700 seekor mengikut saiz lembu tersebut. Jangan risau, harga tersebut masih boleh dibincangkan tetapi harus diingat bahawa harga tersebut tidak termasuk kos penghantaran. Harga tersebut kekal sehingga tiba Hari Raya Korban nanti jika ditempah dari sekarang tetapi mungkin akan berubah jika hampir dengan Hari Raya nanti.

Apa baka lembu dan beratnya???
Ladang kami mempunyai baka lembu yang terdiri daripada baka brahman dan brahman cross. Sehingga ke tarikh ini, kami anggarkan berat seekor lembu tersebut lebih kurang 300kg ke atas. Cuba bayangkan jika dijaga dan diberi makan secukupnya sehingga raya nanti, iaitu lebih dari 2 bulan. Insyaallah berat boleh mencapai dalam lingkungan 350kg ke atas setiap ekor.

Jadi kepada sesiapa yang berminat untuk menempah lembu korban dengan lebih awal, eloklah anda berhubung dengan pihak kami. Lebih baik buat tempahan lebih awal. Jika lambat, mungkin anda tidak dapat untuk mengerjakan ibadat korban pada tahun ini. Ini kerana jika dilihat pada tahun lepas, stok untuk raya korban tidak mencukupi. Jadi tempahlah sekarang sebelum terlambat.

Sekian.

0 comments: